webdesign
webdesign
webdesign
Kezdőlap  Bemutatkozom  Kapcsolat  Munkáim  Újságcikk  Kérdések  Igényesség  Specialitásom  Hálózatok

Cudi webdesign akció

 

Sebesség webdesign

 

Egyszerü webdesign

 

Mobile webdesign

 

Aszimetrikus webdesign

 

Geometriai alakzatok

 

Egyoldalas webdesign

 

Video háttér

 

Mozgó animációk

 

Chatbot


Milyen Web Design Trendek
lesznek 2019-ben?


webdesign
webdesign Web Design Trend 2019-re


1. Sebesség

Mennyi idő ami alatt úgy érzi, hogy jó benyomást kelt egy potenciális ügyféllel? Ha beszélsz velük az interneten való kapcsolattartásról, kevesebb mint három másodperc. 2019-es web design Az emberek hajlamosak a lendületre és a türelmetlenségre. Ha az internet valóban egy idegen összeesküvés, amely megfigyeli az emberi természetet, az idegen tanulmányok azt mutatják, hogy nem szeretnénk várni. Az Akamai és a Gomez.com által készített tanulmányok szerint a felhasználók 50% -a elvárja, hogy amikor egy webhelyre kattintanak, akkor két másodperc alatt vagy annál kevesebbet kellene betöltenie, és el kellene hagynia egy webhelyet, ha három vagy több másodpercig fut be. Ahogy láthatja, a gyönyörű webhely az gyönyörű webhely, de ha a formatervezés olyan nehéz adat, hogy túl sok ideig tart a letöltés, akkor nagy mennyiségű bevételt veszthet el, mivel senki sem ragad ott a webhelyen, nem is nézi meg a webhelyét. Még ennél is rosszabb, amikor a 2018 júliusában hatályba lépett Google Speed ??frissítéssel a Google elkezdte rangsorolni a rangsorokat olyan webhelyek számára, amelyek gyorsabban töltődnek be, mint mások, és ezt valószínűleg más keresőmotorok is hamarosan követik. Mindez azt jelenti, hogy a webhelyek gyorsabb betöltése érdekében a web design-nak a tervezési folyamat során prioritást kell adnia. A webes tervezők egyszerűen nem támaszkodhatnak a fejlesztőre, hogy munkájukat olyan formába alakítsák, amely mindkettő jól néz ki, és jól rendezhető. A sebességnek tervezési paraméternek kell lennie. A gigantikus fotóknak, a tömörítetlen videóknak napja és a vastag Javascripteknek vége. Míg a nagy képek és videók nem mentek el a webdesignumból, 2019-ben azok beépülnek oly módon, hogy nem lassítják a betöltési időt.

2. Egyszerű design

2017-ben a tervezők és fejlesztők megkezdték a tiszta és egyszerű weboldalak létrehozását a jobb mobil teljesítmény érdekében. Azóta a mobilkeresések száma egyre inkább felfelé haladt, és a weboldalak mobil-első dizájnja most már szükségszerűség, nem csak egy választási lehetőség. A nagy méretű weboldalak lassan töltődnek be, és megzavarják a mobil felhasználókat, ahogy korábban már tárgyaltuk. Tiszta, minimalista dizájn vagy egyszerü kivitel, a gyors betöltés jellemzi, és jelenleg trendi és kívánatos két fontos okból. Először is, mind a mobilfelhasználók, mind az asztali böngészők gyors betöltő weboldalakat tapasztalhatnak. Másodszor, magas SEO-értékkel rendelkezhetnek. Az egyszerü dizájn segít az oldal teljesítésében a keresőmotorok gyorsasági követelményeinek megfelel. Ezért kezdett népszerűvé lenni az egyszerü design, és továbbra is trendi lesz 2019-ig. Az egyszerü kialakítás nem jelenti azt, hogy mindent két dimenzióra kell csökkenteni - ez a minimalizmusról és a használhatóságról szól. ez egy olyan esztétikai terv, amely megszabadul a rendetlenségtől, és a webhely fontos részeire koncentrál. Élénk színeket használva, tiszta és éles szélek, és sok nyitott tér, az egyszerü design egy frissítő változás a zavaró és lassú betöltésekre. Annak ellenére, hogy minimalista, ez nem jelenti azt, hogy az egyszerü kialakítás unalmas. Kontrasztos élénk színek és illusztráció egyszerű kép - sans-serif betűkészletekkel, az egyszerü formatervezés részei összegyűlnek, és kiváló felhasználókknak nyújtanak tapasztalatot, amely szemet gyönyörködtető és vonzó. Mivel az egyszerü kialakítás nem támaszkodik a felvételekre, nem kell nagy mennyiségű extra adatot betölteni, ha a a felhasználó az oldalra navigál. Ez két igazán nagyszerű dolgot jelent a weboldal tulajdonosai számára: az első az, hogy az ügyfeleknek, függetlenül attól, hogy mobilon vagy más módon böngésznek-e, élvezetes, gyors letöltési élményt nyújtanak a weboldalak. Másodszor, ezek a könnyű adatok, gyors terhelésű minták sokkal gyorsabban optimalizálják a sebességet. EZ igazán kívánatos a Google, a Bing és minden más kereső számára. Mint ahogy a gyorsasági szakaszban is beszéltünk, a gyorsabb betöltési idők azt jelentik, hogy webhelye nagyobb valószínűséggel helyezkedik el minden képernyőn.

3. Mobil az első

A sebesség nem csak az egyetlen szabály, amelyet a Google a webhelyek mérésére használ. 2015-ben a mobilkeresések meghaladták asztali keresések összességét, így a mobilkeresés világszerte a legmagasabb keresési forma. Ennek megfelelően a Google megváltoztatta azokat a webhelyeket, amelyeket először indexelnek - most mobileszközöket rangsorolják a nem mobilbarát webhelyeken. Az olyan mobil webhelyeknél, amelyek elsőbbséget élveznek az asztali webhelyek elől, nem csoda, hogy a mobil első formatervezés trendivé vált. A mobil első webes tervezés arról szól, hogy megváltoztatják a weboldalak alapvető tervezését. A standard volt, az hogy a a webhelyet csak egy asztali vagy hordozható számítógéphez tervezték, és mobil-barát vagy mobil választás is. A mobil első formatervezés éppen az ellenkezőjét jelenti: először a mobilfelhasználó webhelyének tervezésével kezdődik mielőtt egy olyan verziót hozna létre, amely szintén asztali felhasználóként dolgozik. A mobil első design, nem csak rangsorolási tényezőkön vagy SEO-n alapul. A vizuális eredmény az ami először és mindenekelőtt növeli a felhasználói élményt a készülék weboldalán, ezeket az oldalakat jobban keresik. Ez a tervezési trend megfelel a mobil felhasználók igényeinek és valószínűleg a trendeknek még hosszú ideig.

4. Aszimmetrikus elrendezések

2019-ben a webdesign trendje a dobozon kívüli gondolkodásról szól, vagy inkább a rácsról. A megrongálódott rács és az aszimmetrikus minták az egész interneten hagyják a védjegyüket Annak ellenére, hogy sok webmesterek az egyszerü, gyors, és minimalista designt szeretik, a tervezők nagy része a friss, feltűnő megjelenést támogatják. törött rács 2019 Amikor törött rácsról vagy aszimmetrikus elrendezésről beszélünk, ez a rácsrendszerre vonatkozik, amelyet évtizedek óta használnak mindenféle elrendezésben, a weboldalakhoz a újságok nyomtatásához és kültéri hirdetésekhez. A rácsrendszer segít a tervezőnek az illesztést és a konzisztenciát egyszerűen tartani, amikor tartalomokat - képeket, címsorokat, másolást, cselekvésre ösztönző hívásokat - bármilyen médiumra dolgoznak, a rács szerkezetét fenntartják az alaprajzi elrendezésben, miközben általában megtartják a szimmetriát. Nem rácsos vagy "szárnyas" használatot eredményezett, amit sokan olyan hanyag vagy zavaró mintáknak neveznek, amelyek megakadályozzák a felhasználót a leginkább fontos részeit nézzék az oldalnak. Az aszimmetria és a törött rácsok egyre népszerűbbek, valószínűleg azért, mert olyan módon találta meg a módokat, hogy nem úgy néz ki, mint a legtöbb más weboldalak tervezése, ugyanakkor nem zavaró vagy hanyag. A tervezők ezt úgy tudják elérni hogy a rácsmintázat gondosan és elgondoltan megtörik, hierarchia kialakításával a tervezett aszimmetriával. Szokatlan használata az elhelyezéseknek, különböző színű és textúrák rétegzése, szabálytalan minták megismétlése, a fehér térhasználat és a tipográfia kreatív használata a mélység érzetét hozza létre általában a rács alapú elrendezésekben találhatók. Ezek a dizájnok feltűnőek, segítenek a felhasználók befogadásában és a weboldal legfontosabb részei felé mutatni őket, de nem a megalapozott, rote design minták miatt. Ehelyett a vizuális hierarchia kreatív használata arra irányítja a szemet, hogy hova nézzen. A színek, formák, textúrák, a típus kifejező jellegű használata és a dinamikus képek, a tervező a felhasználó figyelmét egy új, vonzó módon irányíthatja a tartalom felé, amelyeket a felhasználóknak meg kell találniuk.

5. Geometriai alakzatok

Az alakzatok egy kényelmes középpontban állnak a flat design minimalizmusa és a szabálytalan rácsok kaotikus, ámde kreatív szabadsága között. Itt olyan egyszerű alakzatokról van szó, mint a négyzetek, a körök, a háromszögek, és egyéb sokszögek. Ezek az alakzatok jelentik a kapcsolatot a flat és a rendezetlen design között, hiszen lényegében bármilyen esztétikai környezetben elhelyezhetők. A színes geometriai elemek letisztultak és egyszerűségüknek köszönhetően az oldalak betöltési sebességét sem lassítják – ebben hasonlítanak a lapos stílusra. Az olyan designok, amelyek kreatívan használják a geometriai alakzatokat és a fényképeket, illetve a feliratokat, egy kifejezetten dinamikus hatást érhetnek el, ami inkább a szabálytalan rács stílusra jellemző.

6. Egyoldalas design

A sebességre és a minimalizmusra nem egyszer utaltunk eddig, hiszen ezek is trendek a maguk nemében. Éppen ezért nem meglepő, hogy az egyoldalas, vagy „oldal nélküli” design is több népszerűségre számíthat majd 2019-ben. Az ilyen designt alkalmazó webhelyek – nem meglepő módon – egyetlen oldalból állnak (blogok esetén például minden blogbejegyzés egyetlen oldalról érhető el). A SEO, vagyis a keresőoptimalizálás szempontjából ez nem hangzik ideálisnak, hiszen minél kevesebb oldala van egy webhelynek, annál kevesebb kulcsszó és keresés célozható meg a tartalmakkal, és sokkal nehezebb értékes visszahivatkozásokat is szerezni rájuk. Azonban ne felejtsd el azt sem, hogy mekkora előnyt élveznek az ilyen egyszerű, letisztult webhelyek használhatósági és sebesség szempontjából, amelyek szintén fontosak a keresőmotorok szemében. Ezek a webhelyek lényegesen kevesebb szkriptet és egyéb kódot használnak, ezzel gyorsítva, egyszerűbbé téve a felhasználók dolgát. Ezek az alakzatok jelentik a kapcsolatot a flat és a rendezetlen design között, hiszen lényegében bármilyen esztétikai környezetben elhelyezhetők. A színes geometriai elemek letisztultak és egyszerűségüknek köszönhetően az oldalak betöltési sebességét sem lassítják – ebben hasonlítanak a lapos stílusra. Az olyan designok, amelyek kreatívan használják a geometriai alakzatokat és a fényképeket, illetve a feliratokat, egy kifejezetten dinamikus hatást érhetnek el, ami inkább a szabálytalan rács stílusra jellemző.

7. Videókat a háttérbe

A minimalista, gyorsan betöltődő, lapos trend virágzása ellenére a videóháttereket alkalmazó designok továbbra is nagyon népszerűek, és nem kétség, hogy 2019-ben is sokat láthatunk majd belőlük. A videók némi oldalsebességet áldoznak fel valamivel több konverzióért cserébe. Ennek egyszerű oka van: a videók szimplán érdekesebbek a szövegnél és a legtöbb képnél. Amikor egy látogató a webhelyedre érkezik, és látja, hogy a háttérben egy videó megy, akkor jó eséllyel tovább marad majd, hogy megnézze azt. Minél több ideig marad egy látogató a webhelyen, annál valószínűbb, hogy konvertál majd. A videó olyan érzelmeket képes kommunikálni és/vagy kiváltani az emberből, amikre csak ez a formátum képes rövid időn belül. Az emberből néhány bekezdés szöveg is kiválthat persze érzelmeket, de a lehetséges ügyfelek rendszerint nem olvasni jönnek webhelyedre. Egy videóból akár néhány másodperc is elegendő lehet, hogy megragadd a figyelmüket, és átadd üzenetedet.

8. Apró mozzanatok mikroanimációkkal

A mikroanimációk trendje is maradandó, mint újdonsült, de jó oka van, hogy 2019-ben is sok ilyet láthatunk majd a különböző webhelyeken. Ezek az aprócska, minimális animációk intuitív böngészési élményt biztosítanak a felhasználóknak azzal, hogy segítenek érthetőbbé tenni az elemek funkcióit, és az elemek közötti összefüggéseket. Valójában ezek már most is olyannyira elterjedtek (mind asztali, mind mobilos böngészés közben), hogy sokkal feltűnőbb, ha nincsenek jelen a különböző webhelyeken. Az ilyen animációk visszajelzésként szolgálnak a felhasználóknak, hogy megfelelően használják az adott oldalt – például megváltozik a „Küldés” gomb színe és felirata („Elküldve”) egy kérdőív alatt, miután a felhasználó rákattintott. A mozgó elemek (ahogyan azt a videóknál is említettük) segítenek megragadni a látogatók figyelmét, és általánosságban egy gazdagabb böngészési élményt nyújtanak, ami élvezetesebbé teszi az oldal használatát. Megfelelő használatukkal a felhasználó megjutalmazva érezheti magát, és annyival szívesebben lép folytatja majd útját a konverziós folyamat következő lépésére.

9. Chatbotok

Az elmúlt évek során sokat hallhattunk a chatbotokról, mint a gépi tanulási technológiák marketingben való megjelenéséről. Egyre több webhelyen ugrik fel a sarokban egy üzenet, ami arra buzdítja a felhasználót, hogy kérdezzen bátran a beépített „segédtől”. Ezek a robotok nem voltak mindig olyan ügyesek, mint manapság, de szerencsére a mesterséges intelligenciának és a gépi tanulásnak köszönhetően okosabbak, mint valaha. Az interneten máshol is találkozni ezek alkalmazásával – a Google például hasonló „tanuló” jellegű algoritmust használ, amikor különböző kifejezéseket javasol, miközben a keresősávba írsz valamit. A Facebook is ennek köszönhetően ajánlja fel automatikusan, hogy megjelöld magad olyan képeken, amin rajta vagy. Nem kétség, hogy ez a technológia, ami megkönnyíti mind a webmesterek (és marketingesek), mind pedig a felhasználók dolgát a jövőben egyre több helyre terjed majd át, és hogy a chatbotok is egyre több problémát lesznek majd képesek megoldani.

Kapcsolat >>>